14.9.2012

Suden hetki meni tiedät-kyllä-minne

Uskokaa tai älkää, mutta mietin todella tarkkaan, mitä ja miten täällä julkaisen. 

Lähes aina juttu lähtee kuvasta ja rönsyilee sitten omille teilleen. En julkaise ikinä mitään ilman itse ottamiani kuvia. Yritän olla kirjoittamatta liikaa, koska asia menee yleensä paremmin perille silloin kun sen esittää vähin sanoin, ja silloin kuvatkin saavat hengittää. Näistäkin seikoista huolimatta henkilökohtainen ennätykseni postauksen ensimmäisestä kirjaimesta viimeiseen pisteeseen on kolme tuntia. Ilman lenkki-, mitästoilapsitekee-, ruoka- tai telkkarinkatselutaukoja.

Mielessäni on hyvin tarkka rajaus sille, mitkä asiat tänne kuuluvat ja mitkä eivät. Mutta aika usein tekisi mieli sanoa teille jotain hieman niiden rajojen ulkopuolelta ja vähän nopeammin kuin kolmessa tunnissa. 

Ne asiat - uusista postauksista ilmoittamisen lisäksi - sanon tästä eteenpäin täällä:


Suden hetki Facebookissa. Tykkää jos tykkäät!

26 kommenttia:

  1. Huh. Pelästyin jo että Suden hetkikin menee Inspiration-sivustolle...
    Mutta että vain turvallisesti facebookkiin, jeah.

    Mielenkiintoista kuulla että mietin postauksia tarkkaan. Sain heti uuden ulottuvuuden tähän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Millaisen ulottuvuuden?

      Toi rajanveto on ehkä se, joka eniten saa harkitsemaan. Lähinnä siksi, että mä en halua missään nimessä koskaan ikinä milloinkaan, että Suden hetki profiloituisi koira-, äitiys-, lapsi-, tai sisustusblogiksi, mutten toisaalta halua myöskään tuoda syvällisimpiä tuntojani hirveästi esille. Meni pari vuotta tajuta, missä se keskitie noiden väleissä kulkee.

      Poista
    2. No ehkä ulottovuus kuulostaa liian pramealta. Mutta mua vaan noin yleisesti kiinnostaa tietää miten bloggarit juttuihinsa suhtautuvat.

      Poista
  2. voi kikkelimunapylly!

    t. osattomaksi jäävä facebook-vihaaja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin, ja kyyninen skeptikko :D toi mun kasikytlukulainen on VIELÄ some-vastaisempi...

      Poista
    2. No meinasin heti taas kuitata tosta kyynisyydestä, mut ajattelin hakea tähän kuittailuun vähän jotain vaihtelua :D No mut se on nörä, nörät on aina some-vastaisia. Tää meidän on kans.

      Poista
    3. Ihanaa että on muitakin jotka vihaa Facebookia! Pitäiskö vetää ironiaksi ja mennä sinne ihan vain että voisi perustaa Facebookin-vastaisen ryhmän ja sitten lähteä koko naamakirjasta ovet paukkuen ja posket läiskyen!?

      Poista
    4. Ehdottomasti pitäis!

      Tajuan kyllä hyvin, miksi jotkut vihaa. Mä varmaan vihaan niitä ihan samoja juttuja siinä. Mutta mun mielestä on myös siistiä kertoa hassu mieleen tullut juttu kerralla 200 lähimmälle kaverille ja tutulle :D Ja olla yhteydessä niihin perheenjäseniin, jotka asuu eri valtamerien väärillä puolilla.

      Poista
    5. siinon vaan sellainen ongelma, että fb on ku herpes tai visvasyylä. siitä ei pääse eroon noin vaan. mun pari tuttua yritti lopettaa tilinsä jne. mutta se ei vaan onnistunut, tili pompsahti koko ajan uudelleen sinne buukkiin.

      mä sain viikko sitten mun siskolta fb-kutsun mun työmeiliin. koska se tietää mun suhtautumisen, soitin sille ja ihmettelin mistä on kyse. kävi ilmi, että fb-sovellus oli skautannut sen gmailin osoitekirjaa ja lähettänyt ihan oma-aloitteisesti kaveripyyntöjä... tosi kiva.

      mullahan on jo lähes sairaalloinen ylpeydenaihe tää, että mua ei omalla nimellä löydy netistä kuin parista työjutusta. kuvaa ei löydy eikä mitään henkilökohtaista. mä olen jopa onnistunut väistämään jo kahden vuoden ajan mun kuvan löytymisen meidän duunin intrasta.

      Poista
    6. Wandis, mulla on kanssa tavoitteena että mua ei löydä netistä mun omalla nimellä, eikä kuvaa nyt varsinkaan. Hyvin on linja pitäny ainakin toistaiseksi :)

      Mutta jumalauta että FB-homma tekee vainoharhaiseksi! Siis vaikka ei itse olis FB:ssä, voi tulla jotain kautta puolittain koukituksi kun kuitenkin joku tuttu siellä on...

      Eniten mua kuitenkin risoo FB-villityksessä se, että se ei oo jäänyt yksityisten ihmisten ja ryhmittymien jutuksi. Mun mielestä on vähintäänkin huolestuttavaa, että eri medioiden lisäksi mm. ministeriöitä on siellä. Eikö ne vittu tajua että FB ei ole mikään yleinen internet vaan yksityishenkilön perustama verkostoitumisväline joka on nykyään pörssiin listattu yhtiö?!

      Anteeksi kiroiluni. Näköjään tunteet kuumenee alta aikayksikön, kun puheenaiheena on Facebook, jonka toimintaperiaatteet tuntuvat olevan vielä tutkimattomat kuin Herran tiet. (PS. En usko Jumalaan enkä Facebookiin.)

      Poista
    7. ... tutkimattomammat kuin Herran tiet!

      Poista
    8. STD, mua on karhentanut tuo duunijuttukin kun niiden jostain syystä oli "pakko" laittaa esitelmämateriaali nettiin. löytyy siis joku mun vanha pp jossa näkyy nimi ja titteli. mut hehe, meidän duunin ulkoisilla sivuilla pitäisi näkyä kaikkien yksiköiden nimet ja henkilöt mutta onnistuin olemaan edellisellä äittärillä nettisivujen uudistuksen aikana eikä se mennyt sinne :D

      mä en anna kenenkään ulkopuolisen ottaa kuvia mun lapsista ja jos joku sukulainen ottaa, vannotan että ei sitten fb:iin. en tiedä onko esikoisen isä totellut, sille joskus ärisin aiheesta. arvaas paljonko vitutti kun anoppi (ei fb:ssä) on aina ottamassa kuvia veijosta ja oon sanonut sille että niitä ei saa antaa eteenpäin kellekään niin sit noin vuosi sitten miehen vaihto-oppilasperheen äidiltä tuli joku rääsykerta veijolle ja kehui että onpas ihan isänsä näköinen poika ja hän nyt varmaan on sitten "vaihtari-isoäiti" kun oli aikoinaan "vaihtariäiti" (mies inhosi sitä muijaa). anoppi oli toisin sanoen joulutervehdyksen yhteydessä lähettänyt sinne vitun jenkkilään kuvan veijosta.

      sori Kris, kun mä käyn tätä neuroottista paasausta sun blogissa :D kick me out!

      Poista
    9. Haha, olit edellisellä äittärillä kyllä kreivin aikaan :D

      Olipa muuten hyvä kun tuli puheeksi toi lapsen kuvien levittäminen fb:ssä sun muualla! En oo tullutkaan ajatelleeksi, että eihän se riitä että itse noudattaa omia periaatteitaan vaan pitää vannottaa ettei muutkaan laita kuvia nettiin. Ja sit toivoa että ne muut kanssa tottelee...

      Siis vittu mitä paskaa toi Jenkkilä-homma! Vaikka olis miten innoissaan lapsenlapsestaan, niin pitäis nyt silti kunnioittaa vanhempien toiveita/määräyksiä. Ja jos ei itse kykene päättelemään syitä niihin, niin kysyisi.

      Ja ehkä tää FB-keskustelu voidaan tosiaan pikkuhiljaa päättää täällä Krisin blogissa ja tarvittaessa jatkaa sitä muualla, kun kerran omat blogitkin on :D STD kiittää ja kuittaa.

      Poista
    10. MÄ AION IGNOROIDA TÄYSIN NÄÄ TEIDÄN HORINAT.

      Poista
    11. :D


      Niin tosiaan, tää Suden hetkihän on nyt sitten siellä Facebookissa. Onnea levikin laajentumisen johdosta! ;)

      Poista
  3. jeee! kiva uutinen! :)

    p.s luen nykyään todella montaa blogia aktiivisesti, mutta kaikista eniten tulen iloiseksi,kun näen että sinulta on tullut uusi postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, mahtavaa kuulla :) Nyt sen uuden postauksen huomaaminenkin pitäisi olla vähän helpompaa. Seuraan itsekin mun paria suosikkiblogia FB:ssa, jotenkin helpompi pysyä kärryillä.

      Poista
  4. Mä olin siellä heti tykkäämässä, jei!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mää huamasin että sitä oltiin heti kärppinä paikalla! Hyvin tehty :)

      Poista
  5. Onneksi tätä voi lukea vielä ihan normaalistikin, jos ei kuulu facebook-ihmisiin. Eniten olen tykännyt postauksista tyyliin "pennut takaisin tai mä en ala"... tai miten se nyt menikään ja siperialaisten sielunelämää valaisevista jutuista :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, joo, voi lukea ihan normaalistikin ;)

      Tosi mielenkiintoista kuulla tällaista tarkempaa palautetta, etenkin kun se sopii mun ajatusten kanssa hyvin yksiin. Tykkäsin itsekin siitä postauksesta :)

      Poista
  6. Ihan kiva uutinen :) Blogisi on kyllä parhaimmistoa, erityisesti koiraihmisenä mun aivokoppaa lämmittää siperialaisasiat :) Hauskaa syksyä!

    VastaaPoista
  7. Nyt täytyy sanoa jotta kyllä tykkään ja tykkäsin =)

    VastaaPoista

Kahdeksan tassua ja kymmenen vikkelää sormea kiittävät kommentistasi.