27.7.2010

Tyyny

Olen yrittänyt etsiä olohuoneen uuden villamaton kanssa yhteen sopivia, kovaa käyttöä kestäviä, puuvillaisia tai villaisia jättikokoisia lattiatyynyjä. Huonolla menestyksellä.

Olin jo luovuttanut ja unohtanut koko tyynyasian, kun eilen huomasin täydellisen lattiatyynyn ilmestyneen keskelle olohuonetta. Siinä se lojui toimettomana, pehmeänä ja väreihin sopivana. 

Otin sen heti käyttöön.


Huonoina puolina mainittakoon, että tyyny ei herkän luonnonmateriaalinsa takia ole konepestävä ja pidemmän käytön jälkeen se alkaa esittämään vaatimuksia. Se tosin myös lämpiää itsestään ja kietoutuu ympärille. Ja tuoksuu havumetsälle.

3 kommenttia:

  1. Mä olen päätynyt samaan. Tosin toivottava lisäominaisuus olisi parempi muovaantuvuus ja yhteistyökyky. Lisäksi tyynystä tuppaa irtoamaan pehmustetta, joka tuntuu epämiellyttävältä suussa eikä näytä kovin edustavalta vaatteissa ;).

    VastaaPoista
  2. Olipa taas suloinen postaus! Meillä on nuorimmaisen (Ines 10v) kanssa myös yhteistä tyynyelämää. Mä nukun suht isolla tyynyllä ja Ineksellä on tapana tulla yön aikana nukkumaan pää tyynyn toiselle päälle. Sitten aamulla kun heräillään ja, jos satutaan olemaan naamat vastakkain, niin hän katsoo mua aina hyvin paheksuvasti. Just sillai, et mitä sä siinä MUN tyynyllä teet ja vielä noin lähellä. Ü

    VastaaPoista
  3. Satsu, sanos muuta! Meidän tyyny vaikuttaa olevan tiiviisti täytetty, mikään muu ei selitä tätä nurkkiin kasaantuvan pumpulin määrää.

    annamari, kuulostaa - ei varmaan yllätä yhtään - ihan Ronjalta. Ronja harrasti mun vanhempien kanssa (ja mun kanssa silloin kun asuin vielä kotona) sitä, että tuli sänkyyn viereen nukkumaan ja hivuttautui pikku hiljaa tyynylle. Ensin pieni pää siihen tyynyn kulmaan ja lopulta heräät itse jostain jalkopäädystä mimmin tuhistessa tyytyväisenä tyynyllä. Tästä aiheutui sen verta paljon unettomuutta sängynkäyttäjille, että sittemmin Ronjalle on ollut aina sängyssä oma tyyny. Pääpäädyssä sänkyä, tietysti.

    (Ei muuten myöskään ole itsestäänselvää, että mikä tahansa tyyny kelpaa. Sen pitää olla ihan tietyn kokoinen, ja aivan erityisen tärkeää on se, että tyyny on oikean paksuinen. Jo aiemmin blogissa esiintynyt Hevostyyny on yksi Hänen Pyhän Säteileväisyytensä suosikeista.)

    VastaaPoista

Kahdeksan tassua ja kymmenen vikkelää sormea kiittävät kommentistasi.