8.9.2012

Vastaisku

"Plagiointi on imartelun vilpittömin muoto, plagiointi on imartelun vilpittömin muoto, plagiointi on imartelun vilpit...", olen viime aikoina yrittänyt toistella mielessäni.

Mutta ei puhuta nyt siitä! Puhutaan mieluummin siitä, että olen lukenut viikossa kolme kirjaa, että lapsi on oppinut erottamaan koirat toisistaan nimeltä, ja että meillä on sekä ylösalainen siperianhusky että uusi olohuoneen pöytä.



Mihin se Tablo sitten meni, kysyisi joku. No se on palasina laumanjohtajan© vaatekaapissa ja yritän miettiä, mitä sille tehtäisiin. Sen pinta naarmuuntui ja kolhiintui pilalle alle puolessa vuodessa. En ymmärrä tuotekehittelyä, joka ei sisällä tuotetestausta.

Noh, imperiumin vastaiskuna kostin ostamalla tilalle betonikantisen pöydän.


Näin muuten rajataan kuvat, kun olohuone on täynnä lapsen ympäriinsä levittelemiä elektroniikkalaitteiden osia. Etenkin pattereita. Hän pitää pattereista.

77 kommenttia:

  1. Hyvä sinä ja go muut söpöliinit :)

    p.s olin melkoisen pöyristynyt aiheesta..

    VastaaPoista
  2. mä oon kanssa kuullut vastaavaa tablosta, ihan paskaa että joku laadukkaaksi olettama disaintuote kestää käyttöä paskemmin kuin ikea. oon miettinyt saturnus -sohvapöytää tuon ikealaisen tilalle mut pitäs selvittää a)kesto b) keikkaakse, KUN "joku" nousee sen päälle hillumaan.

    toi betonipöytä on <3 saisko niitä pyöreenä, meillä kun ei turvallisuushysteerisistä syistä sielu kestä tollasia kallonmurskaajakulmia ton hasardikääpiön kanssa. miten tosta saa muuten rähmäkäpälän kähnät pois kuopista, painepesurilla (ja tää on ihan vakavissaan esitetty kysymys)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mä en iiiikinä osta mitään uusdisainia, niin arvaa syökö että nyt ostin. Aion kyllä tehdä sille Tablolle vielä jotain, että sen saa käyttöön. Tollasenaan se on ihan karseassa kunnossa, kun valkoinen pinnoite on lohkeillut irti ja paljastanut alta mustan... jonkun materiaalin.

      Tablo oli loistava silloin kun skidi opetteli kävelemään. Laidoista sai hyvin kiinni ja pyöristettyihin kulmiin oli kiva kolistella päätä. Tää meidän kääpiö ei oo kovin hasardi, mut jos meillä joskus on vielä hasarditällainen, niin sit on kyl pakko kaivaa se Tablo taas esiin. Ei oo tarvinnunna kertaakaan vielä pyyhkiä tätä betonikantista. Mut kosteella pyyhkeellä ajattelin sen sit toimittaa. Painepesuri on kans hyvä idis, sillä voisin vetästä tän sit jos tää joskus on meillä ulkokäytössä.

      Poista
    2. meinasikko tehä reklamaation notta kaikenlaista paskaa tekin valmistatte? joo meillä on hasardius huipussaan. kiipeilyä ympäriinsä ja hyppimistä alas. otta ruvella ja pää paukamilla.

      betoni on kyl hieno materiaali. mies haaveili joskus kokobetonisesta tai -teräksisestä keittiöstä, taisin joskus mainitakin. sit vaan painepesurois sutut viemäriin. sillai teurastamotyyliin.

      Poista
    3. En meinannu. Pitäisköhän?

      Meidän HASARDEIN temppu on se, että roudataan lypsyjakkaraa huoneesta toiseen. Siis vaan roudataan. Kerran näin, miten se yritti kiivetä sille seisomaan, mutta selvästi tajusi erheensä ja luopui suunnitelmasta :D

      Mä haluaisin kans johonkin keittiöön joskus betonitasot, siksi nyt vähän testailen betonia muilla pinnoilla. Tajuttoman kallis materiaali ammattilaisen tekemänä, enkä oo keittiösopivuudesta vielä ihan vakuuttunut.

      Poista
    4. totta munassa, kannustan länpimästi rekkuloimaan. kyl tuotteen, joka maksaa enemmän kuin ikeassa euron ja jonka kerrotaan olevan esteettisyyden lisäksi käytännöllinen, pitäisi kestää normikäyttöä eikä naarmuuntua ajatuksen voimalla. toisin sanoen valmistajan valitsema pintamateriaali on käyttötarkoitukseen nähden kelvotonta. siinä voi saada sitäkin iloa, että se matsku oikeasti vaihdetaan tuotantolinjalla.

      meillä on noin tsiljoona läheltä pitiä päivässä. esmes sohvan käsinojalla ratsastaminen, ruokapöydälle kiipeäminen (ja siellä tanssaaminen). tiesitkö, että uunin alaluukun avulla voi yrittää nousta uunin päälle? keinulaudalla istuminen on jo ihan out, siinä pitää seistä! eikä saa pitää kiinni!

      näytin miähelle tuota pöytää, totesi että pitää olla oikeanlaista ettei ala murustamaan. että murustavampi laatu pitäisi pinnoittaa jollain.

      Poista
    5. Ei se murustaminen, vaan se imeminen! Betoni on niin huokoista, että väärin tai huonosti käsiteltynä imee kyllä kaikki tahrat itseensä. Siksi ne ammattilaisten tekemät tuotteetkin happokäsitellään pinnalta. Voi kuulemma kaataa kuumaa paistinrasvaa suoraan pannulta sille pinnalle, jos pinta on käsitelty oikein :D

      Toi meidän kylppärin lavuaari ei ainakaan ole, siinä on ties mitä ikitahroja jo.

      Poista
    6. se saattoi mainita sen imemisenkin... mahtaa vituttaa ne tahrat lavuaarissa. mua ainakin vituttas! hmm pitäsköhän sanoo tolle kultsimurulle että se vois sit hoitovapaansa aikana kehittää jonkun betoninkäsittelypatentin yhteistyössä sun kanssa :D viimeks se kehitteli jotain tsunaminestolaitetta yhen työkaverin kanssa.

      Poista
    7. No pliiiis mitä ajanhukkaa jotkut tsunaminestolaitteet, kansa kaipaa kunnon sisustusbetonia! Kyllä ne tahrat vähän kyrsii (mun äiti lukee tätä, siksi vaan kyrsii) joo, mutta se on onneks semmosta kirjavampaa pinnaltaan muutenkin. Se lavuaari siis. Ja tuleepahan testattua kunnolla. Huomasin esim, että lattiapesuainepurkin jättämän tahran saa parhaiten pois.... dyn dyn dyy - lattianpesuaineella!

      Poista
  3. niin ja toi c-merkitty laumanjohtaja :D mä en tiedä olikse sama kuin ite jossain näin mut vähänksmää ihmettelin. ei oo olemassa muuta laumanjohtajaa ku se sun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvostan että huomasit, arvaa kestikö löytää toi näppäimistöstä...

      Poista
  4. O-ou! Omissa teksteissä on vilahtanut joskus laumanjohtaja nimitys vain siitä syystä kun mies tituleerasi itsensä sellaiseksi tytön syntymän jälkeen puolitoista vuotta sitten (taitaa kolme naista taitaa olla aika haastava lauma johdettavaksi...) ;) En taas puuaivoillani osannut yhdistää sinun blogiisi vaikka tätä aina niin innolla luen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei suinkaan ole kyse susta, hyvänen aika, eikä mistään yhden saman sanan satunnaisesta vilahtamisesta, vaan siitä, että kopioidaan ulkoasua, kuvausta ja sisältöä myöten kaikki mikä irti lähtee :D Ehkä vähän pikkusieluista hermostua tällaisesta, mutta rajansa kaikella.

      Poista
    2. ei mullekaan tullu Adan blogi mieleen vaikka oon ton laumanjohtajan sieltä joskus kesällä bongannut. vaan yks muu viime aikolina vilahtama, ehkä se on just toi.

      huomaa että mun pitäs siivota kun vaan notkun koneella.

      Poista
    3. No nyt on pakko paljastaa mistä on kysymys, olen hillittömän utelias! :D

      Poista
    4. No kiva! :D Minä täällä raskaushormoneiden pyörteissä hätäilen.

      Ja kyllä minä tuosta kuvailemastasi plagioinnista jo ärsyyntyisin. Mitenhän jotkut sitten kehtaa :(

      Poista
    5. Jes! Ärsyyntymisymmärrystä! Vaikkakin raskaushormoninhuuruista, mut silti! :D

      Poista
    6. Blogisi on ihana, olen aina yhtä ilahtunut kun olet tehnyt päivityksen.

      Jos plagiointi on imartelun vilpittömin muoto, olet varmasti todella imarreltu :). Kohtuullisen samanlainen on eräs toinenkin blogi.

      Jos itse olisin samassa tilantessa, saattaisin itsekkin olla pikkuisen ärsyyntynyt.
      Rapsutuksia ihanille tassuttelijoille <3

      Poista
    7. Onko varmaa että kyse on plagioinnista. Meinaan tää ei kyl ol ainokainen tällänen blogi johen törmään.

      -S
      http://vadelmalite.tumblr.com/

      Poista
    8. Anonyymi1, no yritän olla imarreltu. Oon vielä psyykkausvaiheessa :D Kiitän myötä-ärsytyksestä ja välitän rapsutukset kohteilleen! :)

      Anonyymi2, niin, no riippuu varmaan, mitä kukin tarkoittaa "tällaisella". Enhän mä nyt hyvänen aika pidä esimerkiksi kaikkia koirista ja yksivuotiaista kertovia blogeja toistensa kopioina. Kärjistäen: blogi voi kertoa vaikka kehruuharrastuksesta ja olla silti ihan samanlainen kuin jonkun toisen autoblogi.

      Eikä sekään tietenkään rikollista ole. Nämä on sellaisia hyviin tapoihin ja toisten kunnioittamiseen liittyviä juttuja, joista poikkeaminen aina ärsyttää. Ainakin mua. Myös siis sivullisena lukijana (mistä johtuen en lue muotiblogeja).

      Poista
  5. Tuo betonipöytä on upea. Meiltä löytyy muhkeita betonipalkkeja pitkänmallisen tummapuisen tv-tasomme alta ja hyvältä näyttää! Kontrasti luo kiinnostavan vuoropuhelun eri materiaalien välille.

    Meilläkin 80-luvulla isä (biologi) puhui perheestämme laumana ja äidistäni leikkimielisesti laumanjohtajana. Kuten varmasti monissa muissakin eläinrakkaissa perheissä, työpaikoilla, etc. Siksi tuo laittamasi c-merkintä sanan kohdalle aluksi hieman ihmetytti minua. Nyt kun luin kommenteista, että harmistumisen syynä on blogi, missä on todellakin useita eri elementtejä poimittu lähestulkoon suoraan sinun blogistani, niin ymmärrän toki närkästymisesi. Inhottavaa kyllä tuollainen toiminta!

    Rattoisaa viikonlopun jatkoa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, joo, kyllä se c-merkintä laumanjohtajan perässä oli lähinnä vitsi :) Kokeilen humoristista lähestymistapaa, kun niin ärsyttää!

      Kiitos pöydän kehuista, tykkään siitä itsekin just samoista syistä. Pidän muutenkin materiaaleista, jotka tuntuvat, näyttävät ja tuoksuvat erilaisilta ja luovat kontrasteja toisiinsa. Ja kestävät kovaa käyttöä. Ei meillä nyt pöydillä tanssita, mutta periaatteesta! Meidän ruokapöytäkin lähinnä paranee vanhetessaan ja kestäisi varmaan kymmenen ihmisen painon ennen kuin alkaisi edes natista.

      Poista
    2. betoni muuten tuoksuu ihanalle. tai ainakin meidän (maalla) maakellari, autotalli ja kellarin rappuset. aahhhhhh.

      niin ja meillä tanssitaan pöydällä, hk. ei sekään luvan kanssa, mutta mitenkäs aina estät...

      Poista
    3. Niin tuoksuu! Vähän kuin märkä hiekkakin.

      Poista
  6. Ei mulla muuta kuin että älyttömän luettava blogi sinulla. Tai siis teillä. Suosittelin sitä jo yli puolelle tuhannelle (700, tarkennnan) Naamakirjassa.
    Fanitan huskikoiria eritoten - olipa ne ylösalaisin tai wc-paperirullahylsyvarkaissa (kamala sana, onko tuollaista olemassakaan?)

    Mahtavaa! Lisää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nöyrät ja ilahtuneet kiitokset! Paperirullahylsyvaras on ehdottomasti sana. Meillä ainakin tarpeellinen :D

      Aika tehokasta markkinointiduunia myös, mä en pystyisi mainostamaan kuin kahdellesadalle :) Pitäisi ehkä.

      Poista
    2. Eipä se kato kestä kiitellä. Mä kiittelen sua tästä bloginautinnosta! Ja miten ihanan avoimesti olet kuvannut karvaista mattoakin. En tiedä riittäisikö itsellä pokka. Varmaan, ehkä. (luvassa karvapostaus joku päivä siis, hohoo) Meilläkin kun asuu arktinen pystykorva jonka mustaharmaata villaa on joka paikassa. Siis vasta avatussa voipaketissakin. Ja nuo vinttikoirat, niiden tukka ei irtoa edes pinsetillä varpaasta jos sinne uppoaa.

      Ja meilläkin muuten asuu tuollainen pitkä ja vaikea sana - paperirullahylsyvaras, hirveän herttainen tapa. Toi ihmispentu tottuu jo öylätteihin kun sen suusta saa kaivella harva se päivä noita hylsynpaloja. Ja ne tarttuu aika topakasti jalkapohjaankin - etenkään jos ovat yhtään limaisia.

      Mä tulen varmasti mainitsemaan tämän blogin vielä monesti. Jotenkin, hirveästi tykkään. Ehkä huskikoirat jotka kierii puhtaissa lakanoissa ja ovat muutenkin omalaatuisia, pehmittivät mun pään. (jos sen on mahdollista enää pehmetä!)

      Lauantai-illan jatkoja teille, koko poppoolle!

      Poista
    3. Hahaha, arvaa viiltääkö sydäntä tajuta, että joku oikeasti muistaa sen mattokuvan :D

      Tosta on tullut meilläkin (myös laajemman lähipiirin havaitsema) vitsi, että kun ruokapakkauksen avaa, esiin pöllähtää aina ensin muutama siperianhuskynkarva. Onneksi ne on sentään sellasta pehmeää ja pitkää laatua, saa aika helposti irti. Mutta mua tosissaan luulaan vaatteiden karvojen perusteella yleensä kissanomistajaksi :D

      Tervetuloa vaan meidän pehmeäpäiseen ja päitäpehmittävään seuraan jatkossakin <3

      Poista
  7. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  8. Moikka! Onko kyse minusta? Lähetän sitten tuon aiemman viestin, jos on. Haluaisin vain varmistua ensin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, luinkin sen jo.

      Ymmärrät varmasti itsekin, ettei kukaan mistään samantyylisestä värimaailmasta hermostu. Inspiraation hakeminen / inspiroituminen ja kädenjäljen jäljitteleminen ovat kaksi eri asiaa, ensin mainittu on aina imartelevaa, suuri kunnia ja tulee usein inspiroijalle yllätyksenä. Jälkimmäisen taas huomaavat sivullisetkin.

      Lisäksi se on - ainakin mun mielestä - loukkaavaa, koska siinä yritetään ottaa toisen työn henki ja luonne omiin nimiin. Sitä on myös vähän turha selitellä tahattomaksi, koska, kuten sanottua, sen huomaavat muutkin.

      Poista
  9. Hmm. Meni vähän abstraktiksi, en ole ihan varma olenko ihan täysin ymmärtänyt.

    Juu, kyllähän sen nyt näki korvillaankin, että ne olivat hyvin saman näköiset. En yhtään epäile, että joku muukin sen näkee kuin vain me kaksi. Tosiaan olen tiedostanut asian ja siitä syystä minulla oli välilehtiä, aivan tahallisesti todella paljon tummemman sävyinen banneri ja joitain muita eroja. (Lisäsin muuten sinne nyt jonkun taustaväännelmän, parempi? Haluaisitko minun muuttavan vielä jotain lisää?)

    Tuo laumanjohtaja -sanan copywrightaaminen on minusta hiukan hassua, kun koirapiireissä aika monet termit (lauma, laumanjohtaja) ovat suhteellisen vakiintuneita. Joitain samoja sanoja kyllä käytän kuin sinä, mutta se on kyllä alan kirjallisuuden ansiota, eikä sinun. Tämän aiheen esiintyminen on sinänsä hassua, että olen tietoisesti vältellyt sanan laumanjohtaja käyttämistä blogissani juuri siksi, että sinä käytät sitä ja meidän blogimme ovat hyvin samanlaiset. Voin luvata, ettet löydä sitä mistään muualta, kuin siitä yhdestä välilehdestä.

    Onko tässä nyt siis kyse jostain muustakin kuin ulkoasusta? En keksi ihan hirveästi muita yhteisiä tekijoitä meidän blogeillemme, kuin yleisesti koira-aiheen ja huskyt, joista niistäkin sinulla on showlinjaisia, minulle tulee käyttölinjaisia.

    Minä nimittäin katsoisin itse tässä kohtaa "työn hengen ja luonteen" olevan ennemminkin itse teksti, sillä täällä bloggerissa kuitenkin on ihan hirveä määrä hyvin saman näköisiä valkomustaharmaaita blogeja. Mielestäni eri asia olisi, jos ulkoasu olisi jotenkin erikseen koodattu tai sen osana olisi vaikka joltain muulta otettu valokuva tai jotain. Tässä kohtaa en missään nimessä tarkoita halventaa sinun tekeleitäsi enkä myöskään tarkoita, että yksinkertaisuus jotenkin oikeuttaisi kopioinnin, mutta ulkoasusi on kuitenkin vain ja ainoastaan mustavalkoharmaa, ei mikään uniikki oljyvärityö. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Toivottavasti et koe tätä halveeraavana, kun en tarkoita sitä niin. Minun vain oli tosi vaikeaa tehdä mustavalkoinen blogi, joka poikkeaisi hirveästi sinun blogistasi. En voi sille mitään, meillä on tämän suhteen samanlainen maku.

    Enkä minä kyllä koe plagioineeni sinun tekstejäsi millään tavalla. Sinä käsittelet mielestäni asioita aivan eri kantilta kuin minä, ja peräti vielä aivan eri asioitakin kuin minä. Oletko tässä eri mieltä kanssani? Koetko siis minun plagioineen sinua kirjoituksissani? Jos näin on niin en oikein tiedä mitä asialle tekisin, sillä tosiaankin kirjoitan ihan vain koirani arjesta ja elämästä ja joistain artikkeleista.

    Ja minun on varmaankin turha vakuutella sinulle, että en ole tahallisesti sinua kopioinut, tosiaan alitajuisesti ehkä osittain. Kuitenkin haluan sen asian sanoa, koska minusta tuntuu tärkeältä sanoa se. Minulla ei oikeasti ole tapana kaivaa verta nenästäni ihan niin räikeästi.

    Niinkuin sanoin jo aiemmin siinä edellisessä viestissäni, niin arvostaisin jatkossa todella paljon sitä, että heittäisit minua sitten viestillä ja hoidettaisiin tällaiset asiat kerralla kuntoon. Tuntuu vähän hassulta löytää tämä tällä tavalla täältä. Niin on varmaan tuntunut silti sinustakin hassulta katsoa blogiani, mutta kuitenkin. Vaikka olen selvästi silmissäsi hyvin pilattu, haluaisin kuitenkin yrittää hoitaa asiat fiksusti kuntoon.

    En tarkoita sinua millään tavalla loukata. Toivottavasti tämä asia on ihan hoidettavissa. Jos muuten et halua minun pommittavan näitä kilometriviestejä tähän blogiisi, on myös ihan mahdollista jatkaa sähköpostitse. Sano vaan niin annan sähköpostini, mutta poistan sen sitten myöhemmin, koska siinä osoitteessa on koko nimeni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis hyvä luoja,

      Eihän mua kiinnosta tästä aiheesta jauhaa lyhyesti eikä pitkästi, eikä etenkään sun kanssa, kun et nähtävästi lainkaan tajua, mitä tarkoitan, yrität kääntää jutun päälaelleen ja takerrut täysin irrelevantteihin asioihin, joiden olen jo sanonut olevan merkityksettömiä. Hyvä että laumanjohtajan copyrightaaminen oli sunkin mielestä hassua, koska se oli vitsi. Hyvää syksynjatkoa.

      Poista
    2. No sen verran kuitenkin kiinnosti, että otit aiheen esille. Ja nyt kun on kissa pöydällä, niin olis ihan kiva oppia virheistään. No, olen pyytänyt anteeksi ja koittanut korjata virheeni, enkä enempää voi tehdä ilman yhteistyötäsi. Hyvää jatkoa sinne myös ja jos jää jotain hampaan koloon, ota yhteyttä.

      Poista
    3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    4. Oli niin huonosti muotoiltu kommentti että kirjoitan uuden.

      Kris kerro minulle mikä itseäsi tässä häiritsee ellei nuo yllämainitut asiat? Blogeistanne en henkilökohtiasesti muuta samaa löydä kuin ulkoasussa ilmeentyvät samankaltaisuudet?

      Ulkoasusta on turha niuhoa kun plagiointi ei todellakaan ole kyseessä ja tämä on blogger ulkoasut by blogger? Minunkaan blogini ei kovin eroa ulkoasultaa tästä?! Okei mulla ei ole laumaa eikä koiran kuvaa vaikka nekin kyllä täältä löytyvät.

      Lisäksi minusta on kovin lapsellista asennoitua noin kun asia halutaan selvittää asiallisesti eikä haluta että kelleen jää pahaamieltä asiasta. Jos kerran olet kissan pöydälle tuonut eikö myös kannattaisi viedä aloittamasi loppuun.

      Kuten edellisessä sanoin että ilmeisesti se lukijamäärä tekee ihmisistä orginaaleja?!

      Poista
    5. Hyvät hyssykät, kuinka kärkästä! Kuten jo kerran yritin sanoa, en aio jatkaa tätä keskustelua, koska naamankin hakkaaminen tiiliseinään tuntuu sekä miellyttävämmältä, kehittävämmältä että tarkoitushakuisemmalta vaihtoehdolta.

      Mutta jottei nyt kellekään jäisi mun kanta epäselväksi, toistan sen, koska pidän itseni toistamisesta:
      Toisten ajatusten ja ideoiden tarjoileminen omalta tarjottimeltaan ei ole kivaa. Se on rumaa. Sillä voi loukata ihmisiä, eikä se johda mihinkään. Vähän kuin internetissä kinasteleminen. Ei ole kivaa, on rumaa, voi loukata, ei johda mihinkään.

      Poista
  10. Täytyy sanoa minunkin lusikkani soppaan iskeä. Olen lukenut suden hetkeä pitkään, muutaman minuutin silmäily tähän toiseen blogiin paljastaa kyllä enemmän samankaltaisuuksia kuin sattuman laki sallii. Krisille pisteet kissin nostamisesta pöydälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Jo siitäkin, että olet lukenut Suden hetkeä pitkään. Nämä lämmittävät mieltä nämä tämmöiset!

      Poista
    2. Toivon ettet anna tällaisen lannistaa, sun tekstit piristää ja väliin pelastaa mun päivän :) Hyviä unia murunen, huomenna on asiat taas paremmin :) Me lukijat ollaan kuitenkin tässä asiassa sun puolella.

      Poista
    3. Ihana, ihana, ihana kommentti! Eih! Nyyhkin! Lisäksi tää sai mut voimakkaasti epäilemään, että tunnetaan livenä, koska mä kutsun kaikkia mulle tärkeitä ihmisiä murusiksi. Mä olen sun jäljillä!

      Poista
  11. Anonyymi1 tässä taas.
    Olen pitkään seuraillut (ja ihaillut) monia mm. koira-aiheisia blogeja. Itse en blogia kirjoita juuri siitä syystä että en osaa. Minulta puuttuu täysin kirjoittamisen lahja, en usko että saisin jutuista kovin hauskoja/omaperäisiä. On ihana lukea osaavien ihmisten blogeja.
    Valitettavasti kun törmäsin tähän ko. blogiin, oli ensimmäinen ajatukseni että kyseessä on Suden hetken 2. blogi. Olin hetken hieman ihmeissäni. Samankaltaisuutta on siis ilmassa, enkä minäkään nyt tarkoita vain ulkoasua tai laumanjohtaja nimitystä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En nyt osannut muotoilla tätä niin ettei tämä kuulostaisi millään tavalla jeesustelulta, mutta sanon silti :D ETTÄ mun mielestä on älyttömän tärkeää ja arvokasta kyetä huomaamaan itse, mitä osaa ja etenkin se, mitä ei osaa. Mä harrastin ennen maalaamista (siis siveltimillä, maaleilla ja maalauspohjilla) aika aktiivisesti, kunnes tajusin, että mulla ei oikeastaan ollut sitä kautta mitään sanottavaa, vaan pitkälti kopioin muiden ideoita, ajatuksia ja näkemyksiä ja kutsuin sitä inspiroitumiseksi. Siitä tosin ei ollut mitään haittaa kellekään, koska mun tuotoksia ei nähnyt oikein... kukaan. Mutta mikä olennaisinta: mä en myöskään hyötynyt siitä itse mitenkään, koska en toteuttanut sitä kautta itseäni, vaan muita.

      Poista
  12. Jep jep. Samankaltaisuutta on juu ilmassa, ja olen tarjoutunut muuttamaan ulkoasuani ja jopa kysynyt Krisiltä, että mitä kaikkea hän haluaisi muutettavan. Mitä mä voin tehdä paremmin tän asian korjaamiseksi?

    Jos mun blogini olisi kirkuvan pinkki, niin olisko se vieläkin plagiaatti? Kirjotustyyliäni ja rakkautta siperialaisiin en kuitenkaan voi muuttaa.

    Aloin kirjottaa koiranpennun odotuksesta sen takia, etten meinannut pysyä nahoissani ja yritin hillitä sillä tavalla itseäni kirkumasta siitä joka toiselle vastaantulijalle. Tämä olikin ihan hyvä ratkaisu, koska tosiaan ensimmäinen emä ei tullut tiineksi ja näin pois päin. Olen tässä venaillut pentuja kotiin yhdeksän kuukautta. Kris on näemmä aloittanut samalla aiheella, mutta kuitenkin kirjottelee nykysellään enemmänkin lapsestaan ja sisustamisesta kuin koirista. Eikö nää nyt mee ihan eri raiteita? Varsinkin vielä, kun ne pennelit saan, niin toki kirjoitan arjestakin, mutta tarkoitus olisi panostaa rekiajon opettelusta kirjoittamiseen. Kyllä mulla on tarkoitus tehdä blogistani ihan erilaisen kuin Krisillä. Tässä kohtaa se on vielä vähän vaikeaa, kun tosiaan ei oo vielä niitä pentuja ja aihe junnaa paikallaan. Pidän Kris sun blogista, mutta en kyllä tekisi samanlaista paitsi nyt tuon ulkoasun kohdalla, josta siitäkin olen koko ajan ollut valmis tinkimään.

    Mutta sitten kun tuun tänne, yritän sovitella, olla kohtelias, miettiä, miten saisin eroteltua omaa blogiani paremmin, niin saan sadasta lapiosta päähän! MUN kanssa ei voi keskustella, kun en tajuu. Olen tässä ja valmiina kehittymään, valistakaa mun läskipäätäni, niin pääsen tästä aiheesta eroon!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumina, mä yritin katella sun blogia viileän analyyttisesti ja äkkiseltään huomiota kiinnittivät esim. seuraavat ulkoiset asiat (juttujen sisältöön ei nyt ehtinyt isommin alkaa paneutua): fontti - fontti, susiluola - kotiluola, lauma - lauma pähkinänkuoressa, lauman esittelyteksti ("rakastaa/pitää"), siperianhusky nimeltä Koda - siperianhusky nimeltä Koda (tulossa). siinä sun poispyyhkimässä kommentissa, jonka mä ehdin lukea, mainitsit että olet muuttanut blogiisi esim. välilehtiä havaittuasi samankaltaisuuden. yhtymäkohtia on siis ehkä aiemmin ollut enemmän.

      skauttasin viiteryhmänä myös muutaman muun ns. koirablogin ja näissä kahdessa oli eniten samankaltaisuutta ainakin tyylillisesti. ja toi Koda - Koda on musta melkoinen yhteensattuma...

      Poista
    2. Siis ymmärrätkö sä ollenkaan, ettei kyse ole siitä, että mä haluaisin sun "korjaavan" samankaltaisuudet, vaan että mä haluan vaan saada sut ymmärtämään, mitä olet tehnyt väärin, miksi se on väärin ja miksi niin ei saa tehdä mulle eikä kenellekään muullekaan?

      Vähän kuin varas heittäytyisi marttyyriksi, kun ymmärrystä ei heru vaikka saalis on jo palautettu.

      Se, mitä ne eksaktit yhteneväisyydet on, on täysin toissijaista. Ajattelin mielessäni etukäteen, että meidänvälinen vuoropuhelu menisi jotakuinkin näin:

      K: Mua on plagioitu
      L: Se olin minä! Olen tosi pahoillani, en tee sitä enää ikinä, mulla ei vaan ollut yhtä hyviä omia ideoita!
      K: Okei, hyvä.

      Sen sijaan se on hämmentänyt mua kulkemalla ennemminkin näin:

      K: Mua on plagioitu
      L: En ole ihan varma, olinko se minä, mutta jos se olin minä, voisitko ystävällisesti toimittaa taulukon kaikista niistä asioista, joissa olen plagioinut ja vahtia myös jatkossa etten vahingossakaan lipsahda plagioinnin puolelle, ja haluaisin nyt tässä samalla kertoa että BLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA
      K: Okei, voi olla, että mun ei kannata jatkaa tästä aiheesta
      L: EN YMMÄRRÄ, KOSKA BLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAABLAA BLAA BLAA

      Poista
    3. Wandabe, siitä Kodan nimestä on sanottava, että se on viitisen vuotta muhinut päässä, ja en halunnut siitä luopua, vaikka se on nimenä lähiaikoina yleistynyt. Ulkoasusta olen sanonut, että pidän Krisin omasta ja olen varmaankin alitajuisesti saanut omastani niin samanlaisen. Olen sitä halukas muuttamaan. Ne välilehdet olen tosiaan ottanut jonkun aikaa sitten käyttöön siksi, että saisin sen "lauma pähkinänkuoressa" jutun korvattua. Se on vielä työn alla. Eli yhteneväisyyksiä tosiaan on ollut enemmän ja yritän asiaa muuttaa, hitaasti mutta varmasti. Kiitos selkeästä kritiikistä.

      Kris, mulla nyt on tapana, että jos jonkun mielen pahoitan, niin yritän sen asian sitten jotenkin korjata. Lakkaa nyt ottamasta mun viestejäkin palkoa myöten nenään. Olet ilmeisen loukattu, mutta ei tartte lynkata kaikkea mitä mä sanon. En mä yritä tätä asiaa kääntää päälaelleen, niinkuin aiemmin sanoit. Mä nyt vaan tapaan kaikkea analysoida ja kirjottaa pitkiä viestejä, that's all. Mä olen tässä mahdollisimman kohteliaasti taitojeni mukaan yrittänyt sulta kysyä, että miten saisin sun mielen paremmaksi. Olen sanonut, että vaikka en tarkoituksella ole blogistani tehnyt saman näköistä kuin sinun, niin varmaan alitajuisesti ja koitan sitä muuttaa. Olen myöskin pyytänyt anteeksi. Miten sä luulet, että mä voin sen jälkeen olla puuttumatta asioihin, kun mun käsketään olla hiljaa ja kuitenkin täällä puheet jatkuu ihan entisellään?

      Poista
  13. Ymmärrän kyllä että sitä helposti tulee "sokeaksi" omille töilleen eikä välttämättä aina ihan huomaa milloin lipsuu kopioimisen puolelle (muistan kun kirjoitin alakoulussa äidinkielen aineen joka oli lähes täysi kopio Harry Potterista. En tajunnut, olihan mun hahmoilla eri nimet?!), mutta näin ulkopuolisena liiat samankaltaisuudet huomaa helposti. Yksittäisten asioiden erittely ei ole kauhean helppoa ja mielekästä tällaisessa, mutta esim. nämä nyt hyppii Lumina sun blogissa mun silmille:

    - Kotiluolan bannerissa koiran nenä , suden hetkellä käpälä
    -"Lauma pähkinänkuoressa" - "Lauma" -tekstit ovat lähes identtiset. EIVÄT toki sisällöltään, mutta aseteltu ja boldattu about samoin
    -Samannimiset ja -rotuiset koirat.
    -Sama värimaailma, fontti yms.

    Mikä tahansa nuista asioista YKSINÄÄN ei aiheuttaisi tunnetta plagioinnista, saahan ihmisillä olla samannimisiä ja -rotuisia koiria! Ja musta-valko-harmaita blogeja on pilvin pimein, kuten itsekin sanoit! Mutta sitten kun yhtäläisyyksiä on liikaa samassa blogissa, tulee tunne että on tahallaan kopioitu. Uskon ettet ole tehnyt mitään tahallasi, et varmastikkaan edes tietoisesti, ja on varmaan hankala itse näitä juttuja nähdä ja löytää. Se on sanottava, että tekstinne eivät ole minusta lainkaan samanlaisia, ja kirjoitatte tosiaan vielä vähän eri asioistakin! Mutta jos olisin sinä, vaihtaisin varmaan esim. fonttia ja tekisin tuon "lauma pähkinänkuoressa" -jutun jotenkin toisin. Tai vaihtoehtoisesti vaihtaisin värimaailmaa ja/tai banneria, mutta tämä ei välttämättä ole niin mielekästä kun tykkää selkeän valkoharmaasta. Mutta kuten näet, ei ole kyse mistään yksittäisen jutun totaalikopioinnista, vaan ihan pikkujutuista joita on nyt sattunut vain vähän liikaa samaan blogiin :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos älyttömän paljon viestistäsi. Tätä kaipasin. <3

      Ottaa päähän, kun tekis kaikesta hirveästi mieli selitellä ja perustella. Oikeasti yllättävän monella yhteensattumalla on ihan syy. Käytän esim. aina fonttia, joka ei saa hymiöitä näyttämään typerältä, ja tämä on sellainen. Mutta myös esim. tuon lauma pähkinänkuoressa olen varmaankin Krisiltä melko suoraan adoptoinut. Minulla on alusta asti ollut tarkoitus laittaa koirien kuvat sivupalkkiin, ja kun pennuista ei ollut eikä vieläkään oikein ole kuvia, ajattelin, että yhden koiran kuva on vähän aneeminen. Halusin laittaa siihen jotain väliaikaista, jolloin olen vain ajatellut, että mitäs muuta tähän nyt laittais kuin ne kuvat -> olen vain tehnyt jotain, mitä olen aiemmin nähnyt tehtävän.

      Kiitos kehitysehdotuksista, koitan mietiskellä näitä apuna blogiremontissa. :)

      Poista
  14. http://sudenhetki.blogspot.fi/2012/05/kuormajuhdan-ensilastaus.html Kris 24.5.2012

    http://kotiluolankolinaa.blogspot.fi/2012/06/koiranroinashoppailua.html Lumina 28.6.2012

    Miltäs nää teistä näyttää, varmaan tosi jännää sattuman kauppaa..?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://i107.photobucket.com/albums/m312/frigou/Wasikka%20ja%20karvakamut/10082011021.jpg

      http://koiramaista.files.wordpress.com/2009/09/reppuli.jpg?w=450

      http://2.bp.blogspot.com/-TSI64HIPVVQ/T8Ei0MWOgqI/AAAAAAAAAZc/mNwUfd9Z2S8/s1600/IMG_2128.JPG

      http://deepeen.blogit.fi/files/2011/11/reppu.jpg

      Näyttää siltä, että halpa ja yleinen reppu löytyy monilta. Ja varsinkin kun "Suden Hetki suosittelee", ei ehkä kannata alkaa ketään syyttelemään samanlaisen omistuksesta. Itsekin hankin moisen nimenomaan siksi, että täällä törmäsin siihen ja se oli halvempi kuin reput yleensä.

      Luminan blogi muistutti ulkoisesti häiritsevän paljon Suden hetkeä ja olen asiassa Krisin puolella, mutta ei niitä kaikkia samankaltaisuuksia tarvitse väkisin kaivaa esiin - niitä löytyy varmaan jokaisen koirablogin uumenista.

      Poista
    2. Jep, mun tarkoituksena nimenomaan olikin, että mahdollisimman moni muu ostaisi saman repun. Noi koiravarusteet on välillä niin pirun fiinejä ja ylihinnoiteltuja...

      Poista
  15. Kysymys ei ollutkaan repusta, eikä sen yleisyydestä tai sen omistamisesta saati sen suosittelemisesta. Minun silmään Luminan postaus oli kopio Krisin postauksesta. Yhtään kaivelematta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mistä kohdin? Omaan silmääni osuu ainoastaan se, että molemmilla on ongelmana tavaroiden kuljettaminen lenkillä taskuttomuuden takia -> varmaan yleisin syy repun hankintaan. Niin, ja onhan molemmissa postauksissa tietysti kuva koirasta reppu päällään. Mielestäni olennaista kun koiran reppua esitellään.

      Minun nähdäkseni näitä ei voi verrata, sillä Kris lähestyy asiaa humoristisesti ja Lumina taas arkisesti käytännön kannalta, puhuen mm. repun koosta ja kuinka vaikeaa hänen oli löytää moinen, kun sitä ei Mustimirrissä ollut.

      Poista
    2. Näytäpä sinäkin nuo kaksi postausta täysin ulkopuoliselle ihmiselle, kuten minä tein ja kysy ovatko kuin kaksi marjaa :) Minä en ala Krisiä enempää päätäni tässä asiassa tiiliseinään hakkaamaan. Sokeakin näkee nämä yhteydet :)

      Poista
  16. Hei kamoon ihmiset, alkaakohan tämä mennä jo vähän yli... =D Oikeasti, johan on kumma jos aletaan kaivelemalla kaivelemaan niitä yhteneväisyyksiä. Missin laittamat postaukset ovat juurikin sellainen esimerkki kaivelusta jota ei pitäisi alkaa harrastamaan. Mun mielestä ko. postaukset eivät ole identtisiä. Ja joku tuolla veti esiin bannerien yhteneväisyyden joka myös pisti hämmästyttämään, kirsu ja tassu ovat kuitenkin ihan eri asia ja on ihan normaalia ottaa yksityiskohtakuva koirastaan ja laittaa se sitten banneriin.

    VastaaPoista
  17. Musiikissa puhutaan usein plagiaatista silloin, kun jonkin kappaleen kahden tahdin melodia ja harmonia ovat identtiset (kysykää vaikka Asikaisen Ristolta). Jo kauan Suden Hetkeä seuranneena, nuo kaksi tahtia ylittyivät tuossa toisessa blogissa melko välittömästi. Hätkähdyttävän röyhkeää ja ajattelematonta, mutta kertoo loppujen lopuksi vain siitä minkä nyt ajattelin itsekin lausua julki (kun nyt ensi kerran tänne kommenttipuolelle eksyn):

    Suden Hetki on todella tyylikäs blogi. Onnistut ällistyttävän hyvin luomaan oivaltavien kuvien ja kirjoitustyylisi avulla kertomuksia, jotka kiinnostavat lukijaa. Olen hyvin kriittinen blogien suhteen, mutta tänne palaan aina pettymättä. Kiitos!

    Hanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos, KIITOS, Hanna. Oon aina innoissani siitä että kukaan kommentoi yhtään mitään, mutta kun se sitten on jotakin tällaista, sillä ihan oikeasti pelastaa päivän :)

      Ja niin, tosta plagioinnista vielä, että sävelkulunhan ei tosiaan tarvitse olla identtinen, jotta kappaleet kuulostavat samalta. Yritin samaa tossa edellä vähän laihoin tuloksin jo selittääkin, mutta tämä musiikinalan vertaus selittääkin sen ehkä parhaiten :)

      Poista
  18. Hieman pitää täältäkin vielä soppaa hämmentää ja heittää pari pippuria joukkoon :D Ei vaan Krisille kiitokset todella hauskasta ja ihanasti toteutetusta blogista. Kopio on aina pelkkä halpa kopio, kyllä aidon ja alkuperäisen tunnistaa. Tänne on aina mukava tulla, lukea, tuntea, jakaa onnistumisen ja epäonnistumisen hetkiä. Kiitos että jaksat munkin päivää niin usein piristää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, soppaa riittää kyllä monelle lautaselle, ja tähteet sopii myös kaapia leivänkänttyrällä parempiin suihin!

      Kiitos :) Luin tän just mun äidille ääneen (no kun se nyt sattui olemaan tossa!) ja yhdessä fiilisteltiin sitä, miten fiksuja ja ihania ihmisiä siellä ruutujen toisella puolen istuu.

      Poista
    2. No mä voin ne tähteet kaapia, josko niissä tulis pari tippaa tota verbaalista lahjakkuutta myös tähän suuntaan. Mä teitä "blogi konkareita" aina hiukan kateellisena ihailen. Voi kun sitä jonain päivänä itekkin osais itseään ilmaista yhtä hienosti. Mutta eiks niin että alhaalta on suunta vaan ylöspäin, pienen askelin mä tuun teidän "ammattilaisten" perässä :D

      Poista
    3. Se on musta ihan berberistä, että siinä missä laskemaan oppii laskemalla ja juoksemaan juoksemalla, kirjoittamaan oppii lukemalla. Entäs jos ei ole aikaa lukea, tai mitään hyvää luettavaa, häh?!

      Mä olen huomannut itsestänikin, että teksti kulkee sitä paremmin, mitä enemmän luen. Lähiaikoina oon onneksi pitkän lukemattoman tauon jälkeen ehtinyt ja jaksanut lukea tosi paljon. Enkä edes mitään runosuonta kutkuttelevaa proosaa, vaan natsien elämäkertoja :D

      Poista
  19. Ensinnäkin, kiitos hyvästä postauksesta taas. Nauratti pikkasen tuo kuvien rajaaminen, itsekin joudun sitä harrastamaan jotta IHAN jokainen lapsien albumeihin päätyvä kuva ei olisi täynnä pattereita, kaukosäätimiä tai muuta rojua. Lisäksi kyseisestä kuvasta tuli vielä mieleen meidän hienoakin hienompi (ja totaalisen uniikki) sisutusjärjestely: marimekon jalkarahit ovat joutuneet piiloon sohvapöydän alle juniorin itsesuojeluvaiston puutteen vuoksi. Sehän daivaisi niiltä pää edellä nimittäin jatkuvasti alas. Ehkä saan ne käyttöön taas...about 2-vuoden päästä?:'D Lapset...
    Ja mitä tulee tähän päivän polttavaan puheen aiheeseen; u go girl!:)
    -Laura

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja miten niitä pattereita, kaukosäätimiä ja muuta kamaa onkin ihan joka paikassa? Lapsen mummi oli täällä leikittämässä sitä pari päivää sitten ja leikin päätteeksi päätti kerätä kaikki patterit meidän postimerkin kokoisesta olkkarista. Löysi 6kpl...

      Kiitos hei. I will, I will ;)

      Poista
    2. Jep! Musta tuntuu, että meillä on oikeasti paljon enemmän kaukosäätimiä kuin mitä me tiedetäänkään! Käyköhän se nyysimässä niitä naapurista tai ottaa kyläilyreissuilta muistoksi...

      Poista
  20. Oi voi, meinasin jättää sanomatta mutta en pysty pitämään huvittuneisuutta omana tietonani...

    Siis ensin henkilö L plagioi henkilön K blogia, ja sitten kun L jää siitä kiinni, hän on nöyrän sovitteleva mutta samaan syssyyn pyytää K:ta suunnittelemaan itselleen uuden blogipohjan ("Lisäsin muuten sinne nyt jonkun taustaväännelmän, parempi? Haluaisitko minun muuttavan vielä jotain lisää?" sekä "Samankaltaisuutta on juu ilmassa, ja olen tarjoutunut muuttamaan ulkoasuani ja jopa kysynyt Krisiltä, että mitä kaikkea hän haluaisi muutettavan. Mitä mä voin tehdä paremmin tän asian korjaamiseksi? ") :D Hei kamoon Lumina, keksisit jotain ihan omaa. Tai jos et keksi, niin yhdistele eri elementtejä äläkä kopioi kaikkea suoraan yhdestä lähteestä, vaikka se lähde olisi kuinka hieno tahansa.

    Pitkämielisyyttä sulle Kris, Suden hetki on se alkuperäinen ja kaikki sen kyllä huomaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mietinkin just että ihan varmasti sullakin menee lopulta hermot ja kerrot painavan mielipitees tästä :D

      Joo kiitos, onneksi mun toinen nimi sattuukin olemaan Pitkämielinen! ...Not.

      Poista
    2. Voi eii, eihän se ihan noin mennyt. Lause "Mitä mä voin tehdä paremmin tän asian korjaamiseksi?" on tarkoitettu ymmärrettäväksi yleisellä tasolla. Siis, että mitä voin enää tehdä asian sovittelemiseksi, kun olen pyytänyt anteeksi, muokkaamassa blogiani jne jne mitä kaikkea siellä sanoinkaan. Ymmärsit sen lauseen väärin. En ole tarkoittanut sniikkailla mitään ohjeita!

      Ja en minä ole tarkoittanut missään muussakaan kohdassa sitä niin. Olen yrittänyt kysyä, että onko jotain tiettyä, mikä eritoten häiritsee, jotta voin sitä tiettyä sitten muuttaa. En mitään sen enempää.

      Harmi jos olen sen nyt niin huonosti selittänyt. Jälkiviisaana olis ehkä kannattanut antaa pölyn laskeutua. Olen adrenaliineissa kirjoittanut aika epäselvästi. Toivottavasti tein itsestäni paremmin ymmärrettävän.

      Poista
  21. Mun ei tarvitse lukea kuin näiden kahden blogin ensimmäiset merkinnät (ilman että erityisesti kaivelen, koska niistähän blogin lukeminen yleensä aloitetaan) ja plagiointi on ilmeistä. Etenkin kun se toistuu merkinnöissä myöhemminkin, vaikka aihepiirit ovatkin keskittyneet kyseisissä blogeissa eri asioihin ja näkökulmiin. Enkä puhu nyt millään tasolla ulkoasusta, koska se nyt on käytännössä ainoastaan tekninen sivuseikka (joskin, myönnettäköön, paljon yhtäläisyyksiä niissäkin). Mutta siinä missä Kris oikeasti osaa kirjoittaa ja napata lukijan huomion niin, että tekstiä tekisi mieli ahmia lisää hamaan loppuun saakka, ei tuohon toiseen blogiin jää millään tavoin koukkuun, koska teksteistä huomaa vain välittömästi, että kirjoitustyyliä yritetään vain kopioida muualta eikä se siksi ole samalla tavalla yhtä lennokasta.

    En tiedä oliko tuo edelliseen merkintään annettu blogi-tunnustus jotain vittuilua Luminalta vai oliko joku valittanut hänelle plagioinnista niin, että hän halusi oikein napata Krisin huomion, jotta ei myöhemmin jäisi nolosti kiinni ja jotta pääsisi brassailemaan ulkoasun pienenpienistä eroavaisuuksista, joilla, kuten moni täällä onkin todennut, ei lopulta ole mitään merkitystä. Tekstin ja blogin luonne on se mikä merkitsee, enkä usko että keneltäkään molempaa blogia lukeneelta voi mennä noiden selkeästi tahallinen samankaltaisuus ohi, paitsi näemmä itse plagioijalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, blogin luonne on jossain muualla kuin ulkoasun värityksessä. Kiitos :)

      Poista
  22. Noh, ompahan ainakin saanut tämä Lumina paljon ilmaista mainosta blogilleen pitämällä mekkalaa täällä. Utelias ihminen kun tietysti haluaa käydä oman mielipiteensä asiasta muodostamassa. :D

    Siitä mielipiteestä ei sitten sen enempää. :) Mutta isot kehut Suden hetkelle, tämä on ehdottomasti yksi lemppariblogeistani. Ihania hyvänmielelen postauksia, lämmintä tunnelmaa ja hauskoja kuvia ja tekstejä! Kiitos Kris. <3 Tiheämpi päivittelykään ei olisi pahitteeksi... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, mites se meni... "Pahaa puhetta pahempaa on vain se, ettei puhuta ollenkaan" :)

      Kiitos, kiitos! Tiheämpään postaustahtiin yritän tavallaan tähdätäkin, koska tiedän, että sitä toivotaan, mutta toisaalta pidän vielä tärkeämpänä sitä että yritän pitää kiinni edes jonkinlaisesta totutusta tasosta :D

      Poista
  23. Ei ole Suden hetkeä voittanutta! Turha huolestua niin kauan, kun kopiot on alkuperäistä huonompia. :D Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmää oikeastaan huolestunut! En siis koe itseäni millään tavalla uhatuksi, jos joku plagioi. Plagiointi on vaan tosi loukkaavaa toisen työn väheksymistä. Siksi se harmitti :) Kiitoksia tsempeistä! Ja muustakin :D

      Poista
  24. Komppaan ylläolevia lukijoita niin vahvasti, etten jaksa alkaa toistelemaan. Aito ja alkuperäinen rulettaa vahvasti. Itselläni ei ole koiraa (eikä toivottavasti tulekaan), mutta tämä blogi on täysin lempparini. Kahden suoraa lukiessani aina toivon, että sivubanneriin olisi taas noussut Suden hetki - että olisi taas uusi hauska postaus odottamassa. Sydämellistä, rehellistä ja niin sivaltavan oivaltavaa. Tyylikkäästi ilmaistua, sitä ei pysty onneksi lahjattomat matkimaan :)

    Keep on rollin' ! Ja terkut karvapalluroillenne ja pienihmiselle.

    Taru

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äh, kommenttien vastaamiseen menee iäääääisyys ilman jatkuvasti käsillä olevaa läppäriä, sori...

      Kiitos, kiitos, kiitos! Tosi tärkeää ja imartelevaa palautetta toi, että et edes halua koskaan koiraa, mutta luet näitä juttuja silti mielellään. Se on aina ollutkin mun tavoite ja oikeastaan siksi aloin tätä blogia aikoinaan kirjoittamaankin. Parasta on just se, jos lähtökohtaisesti lukijaa ei-kiinnostavan aiheen saa tarjoiltua niin, että uppoaa :) Siis KIITOS!

      Poista

Kahdeksan tassua ja kymmenen vikkelää sormea kiittävät kommentistasi.